Mgr. Lukáš Pazourek

Bachelor's thesis

Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky "Evropská unie" prvovoliči

Political brand. Perception of brand "European union" by analyzing first voters' mental maps
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak je značka Evropská unie vnímána prvovoliči. V první, teoretické, části je představen brandingový přístup spolu s jeho možným využitím v politologii a zároveň jakými způsoby lze značky zkoumat ve vztahu k praktické části této práce. V té je proveden výzkum mezi prvovoliči, k němuž jsou využity tzv. mentální mapy. Ty jsou sestrojeny samotnými respondenty, následně …more
Abstract:
The aim of this work is to determine how the brand „European union“ is perceived by the first-time voters. In the first theoretical part the branding approach is introduced together with its potential use in Political Science. Also in this part the ways in which brands can be examined in relation to the practical part are described. The practical part is survey among first-time voters with using mental …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Political Science / Political Science

Theses on a related topic