Premiumization strategy for Ben & Jerry's brand in the Czech and Slovak markets – Sylvie Rosová
Sylvie Rosová
Master's thesis
Premiumization strategy for Ben & Jerry's brand in the Czech and Slovak markets
Premiumizační strategie pro značku Ben & Jerry's na českém a slovenském trhu
Abstract:
V dynamickém prostředí s nasycenou konkurencí se premiumizace ukazuje jako zásadní strategie pro odlišení značek a upoutání pozornosti spotřebitelů. Tato studie se zaměřuje na Ben & Jerry's, známou značku zmrzliny, která v současné době čelí několika výzvám. Tou první je ukotvení značky Ben & Jerry's jakožto prémiové značky v myslích spotřebitele. Tou druhou je pak boj proti konkurenčním značkám. Prozkoumáním …moreAbstract:
In the dynamic landscape of consumer preferences and competitive markets, premiumization has emerged as a critical strategy for brand differentiation and capturing consumer attention. This study focuses on Ben & Jerry's, a renowned ice cream brand, which faces challenges in maintaining premium perception and competing with rivals. By exploring premiumization in the Czech and Slovak ice cream markets …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91275
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2023
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Monika Vybíralová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91275
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Strategie brand managementu ve službách
Kristýna Holasová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Strategie brand managementu ve službách
Petra Ondrušová -
Strategie brand managementu ve službách
Petr Novotný -
International Brand Management of Taiwanese Companies
Tan-Ya Liu -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Vliv brand marketingu na rozhodování spotřebitele
Jennifer Štrauchová