Metrosexuál – nový spotřebitelský typ v propagaci – Ing. Jana Akrmanová, DiS.
Ing. Jana Akrmanová, DiS.
Bachelor's thesis
Metrosexuál – nový spotřebitelský typ v propagaci
Metrosexual - A New Type of Promotion to Consumers
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat pojem metrosexuál jako nový spotřebitelský typ a to nejen z hlediska typologie životního stylu, ale zejména z hlediska masové komunikace a reklamy, využití typu metrosexuála v různých formách reklamního působení. Práce se zabývá vývojem pojmu metrosexuál až k současnému, spotřebitelsky vyhraněnému pojetí. Zabývá se charakteristickými rysy metrosexuála a snaží …moreAbstract:
The aim of this bachelor work is to analyze the term Metrosexual as a new type of consumer, not only in terms of typology of lifestyle, but particularly in terms of mass communication and advertising, to use the type of metrosexual in various forms of advertising coverage. The work deals with the development of the concept of metrosexual to the present, consumer oriented conception. It deals with characteristics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/iav7a/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Science = Male, Arts = Female, but I am the Exception: Studies on Gender Stereotypes of the Counter Subject Gender Stereotypes College Students
Chunyan LIU -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Time to Let it Go: Redefining Gender and Social Stereotypes in Disney's <i>Frozen</i>
Veronika Vargová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Gender Stereotypes in Fairy Tales
Alena Veselá -
Vymezení pojmu cílová skupina senioři
Veronika Fořtová -
Vymezení pojmu cílová skupina senioři
Petra Hejduková