Míra porozumění frazeologickým lexémům u žáků 1. stupně základní školy – Dagmar ŠŤASTNÁ
Dagmar ŠŤASTNÁ
Diplomová práce
Míra porozumění frazeologickým lexémům u žáků 1. stupně základní školy
The degree of understanding to phraseological lexems from the 1st grade pupils at primary school
Anotace:
Diplomová práce ?Míra porozumění frazeologickým lexémům u žáků 1. stupně základní školy? se zaměřuje na úroveň znalostí frazémů u žáků 1. stupně základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou využívání frazémů v hodinách českého jazyka a uvádí do problematiky frazeologie na prvním stupni základní školy. Praktická část zkoumá …víceAbstract:
Diploma thesis ?The degree of understanding to phraseological lexemes from the 1st grade pupils at primary school? focuses the level knowledge phrasemes pupils first elementary school. Diploma thesis is divided into two parts ? theoretical and practical. The theoretical part deals with use phrasemes in hours Czech language and presents the isue of phraseology at primary school. The practical part examines …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 12. 2011
Zveřejnit od: 14. 12. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2012
- Vedoucí: Mgr. Jana Hyplová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠŤASTNÁ, Dagmar. Míra porozumění frazeologickým lexémům u žáků 1. stupně základní školy. Ostrava, 2011. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 14. 12. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 14. 12. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Práce na příbuzné téma
-
Frazémy v učebnicích českého jazyka pro základní školu
Lenka MALLÁ -
Analýza čínských rčení xiehouyu se znakem zvířete ve zdrojové oblasti
Martina FILGASOVÁ -
Přísloví, rčení a pořekadla
Zuzana PCHÁLKOVÁ -
Pranostiky a rčení v praxi mateřské školy a jejich využití při tvořivých činnostech
Květa KŮTOVÁ -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Problematika ekvivalence českých a ruských přísloví a rčení o domácích zvířatech
Petra DURECOVÁ -
Přísloví, rčení a pořekadla v různých historických obdobích
Lenka ZELENKOVÁ -
Mezikulturní porovnání přísloví a rčení o zvířatech odrážejících mezilidské vztahy (na materiálech českého a ruského jazyka)
Iva HOLÁ