ANGLICKÉ ZPŮSOBY VYJÁDŘENÍ ČESKÉHO DATIVU VE VŠECH JEHO VÝZNAMECH – Světlana KONOPOVÁ
Světlana KONOPOVÁ
Bachelor's thesis
ANGLICKÉ ZPŮSOBY VYJÁDŘENÍ ČESKÉHO DATIVU VE VŠECH JEHO VÝZNAMECH
English ways of the expression of the Czech dative case in all its meanings
Abstract:
This undergraduate thesis deals with the Czech dative case and the means of its translation into English. The objective of the thesis is to provide the reader with the basic knowledge of the grammatical and syntactical forms of the Czech dative and its semantic roles and to demonstrate the variety of means by which it can be translated into English. The thesis consists of two main parts The theoretical …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá českým dativem a různými způsoby jeho vyjádření v angličtině. Teoretická část objasňuje gramatické formy českého dativu, jeho realizaci větnými členy a jeho sémantické role. Dále poskytuje přehled způsobů jeho vyjádření v angličtině. Praktickou část tvoří analýza 205 excerptů vybraných ze dvou českých knih (M. Viewegh: Báječná léta pod psa, M. Kundera: Žert) a jejich anglických …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jarmila Petrlíková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KONOPOVÁ, Světlana. ANGLICKÉ ZPŮSOBY VYJÁDŘENÍ ČESKÉHO DATIVU VE VŠECH JEHO VÝZNAMECH. Plzeň, 2017. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English Language in Education