Geomarketing a geotargeting - implementace prostorových dat, metod a operací v marketingu geoinformatických firem – Ladislav HAVLŮ
Ladislav HAVLŮ
Bachelor's thesis
Geomarketing a geotargeting - implementace prostorových dat, metod a operací v marketingu geoinformatických firem
Geomarketing and geotargeting - implementation of spatial data, methods and operations in marketing of geoinformatics companies
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a zhodnocením možnosti využití prostorových dat a prostorových operací pro marketingové účely, konkrétně na příkladu geoinformatických, kartografických a geodetických společností. Práce se zabývá jak geomarketingem, geotargetingem, geofencingem a prostorovými daty, tak uplatněním těchto metod mezi vybranými společnostmi a ilustrací popisovaných metod v praxi …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with analyzes and evaluation of the possibilities of the use of spatial data and spatial operations for marketing purposes, specifically on the example of geoinformatics, cartographic and geodetic companies. This work deals with both geomarketing, geotargeting, geofencing and spatial data, as well as application of these methods among selected companies and illustration of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2022
Thesis defence
- Supervisor: RNDr. Rostislav Nétek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLŮ, Ladislav. \textit{Geomarketing a geotargeting - implementace prostorových dat, metod a operací v marketingu geoinformatických firem}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Science. 2022. Available from: https://theses.cz/id/mq6yea/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HAVLŮ, Ladislav. Geomarketing a geotargeting - implementace prostorových dat, metod a operací v marketingu geoinformatických firem. Olomouc, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Geography / Geoinformatics and Geography
Theses on a related topic
-
Návrh a využití modelů pro podporu geomarketingu v komerční sféře
Pavel Klika -
Volně dostupná prostorová a data a jejich využití v konceptu "Smart City"
Anna Hradecká -
Metody hodnocení kvality Big Data a vhodnosti jejich využití
Tomáš Kartous -
ANALÝZA NÁSTROJE GOOGLE DATA STUDIO Z POHLEDU PODPORY PROSTOROVÝCH NÁSTROJŮ A OPERACÍ
Šimon HORNÝ -
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová -
Performance marketing online
Markéta Hamaďáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights