Markéta Středová

Bakalářská práce

Koncept osoby v hlubinné ekologii ve srovnání s klasickým pojetím osoby ve scholastické filosofii

Concept of Person in Deep Ecology in Comparism with Classical Meaning of Person in Scholastic Philosophy
Anotace:
Předmětem bakalářské práce je zkoumání různých určení člověka jako osoby a jeho vztahu k celku světa v proudu hlubinné ekologie a jejich porovnání s klasickým významem osoby v západní filosofii, především ve scholastické tradici, kterou reprezentují Boëthius a Tomáš Akvinský. Cílem práce je vymezit osobu člověka v porovnání obou východisek a dále pro ni určit nové závěry pro ekologickou tématiku.
Abstract:
The work proposes research of various concepts of a personhood and human´s relation-ship to the world in perspective of deep ecology and their comparison with a classical meaning of the personhood in the Western philosophy, especially in a scholastic tradition which is represented by Boëthius and Aquinas. The major goal of the work is to define a personhood of the man in a comparison of both traditions …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2015
Zveřejnit od: 29. 4. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: MTh. Václav Umlauf, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

Středová, Markéta. Koncept osoby v hlubinné ekologii ve srovnání s klasickým pojetím osoby ve scholastické filosofii. Liberec, 2015. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Plný text práce

Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2015

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2015 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Bakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie humanitních věd

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.