Petr Hervíř

Master's thesis

Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.

Semiotic Analysis of selected Advertisements of Apple Inc.
Abstract:
Diplomová práce pojednává o sémiotice, z ní odvozené analýzy, a zaměřuje se na analýzu vybraných reklamních spotů firmy Apple Inc. V první řadě definuje sémiotiku, sémiotickou analýzu a pojmy v ní obsažené, následně na základě těchto poznatků analyzuje spoty společnosti do hloubky z několika pohledů v závislosti na sémiotice.
Abstract:
The diploma thesis deals with semiotics, its derivative analysis and it is focusing on analysis of selected commercial spots of Apple Inc. In first place it defines semiotic, semiotic analysis and concepts contained in it. Next step is about analysis commercial spots in the depth from several points of view based on the theoretical foundation.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2015
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/47889