Bc. Kateřina RATAJOVÁ

Master's thesis

The language of persuasion: A contrastive analysis of (self-)presentation strategies adopted by British and Czech YouTubers in clothing hauls

The language of persuasion: A contrastive analysis of (self-)presentation strategies adopted by British and Czech YouTubers in clothing hauls
Abstract:
Cílem této diplomové práce je kontrastivní analýza mikro-celebritních strategií a osobního brandingu využívaných v českých a britských clothing hauls za účelem persvaze. Tato práce se zaměřuje především na způsoby, kterými YouTubeři získávají věrné publikum, budují svou úspěšnou online identitu a jak tuto persónu následně propagují pomocí osobního brandingu. Zkoumaný dataset se skládá ze tří videí …more
Abstract:
The aim of the present master thesis is to conduct a contrastive analysis of micro-celebrity practices and self-branding strategies utilised in Czech and British YouTube clothing hauls for the purposes of persuasion. Attention is in this research primarily paid to the ways the YouTubers attain a loyal audience, construct a favourable public persona and further promote this identity to achieve higher …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dominika Beneš Kováčová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RATAJOVÁ, Kateřina. The language of persuasion: A contrastive analysis of (self-)presentation strategies adopted by British and Czech YouTubers in clothing hauls. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta