Interpretace online spotřebitelského chování z perspektivy neurovědy o spotřebiteli - mezigenerační studie – Ing. Anida Krajina, Ph.D.
Ing. Anida Krajina, Ph.D.
Doctoral thesis
Interpretace online spotřebitelského chování z perspektivy neurovědy o spotřebiteli - mezigenerační studie
Interpretation of online consumer behaviour from the consumer neuroscience perspective - cross generational study
Abstract:
Cílem práce je prezentace výsledků empirického výzkumu věnovaného chování spotřebitelů, zacíleného na zkoumání vizuálních preferencí a vzorců chování v online prostředí a porovnání výsledků u dvou generací (generace Y a generace Z) zkoumaných osob. Empirický výzkum využívá eye-tracking, doplněný hloubkovými rozhovory a metodu laddering s využitím modelu means-end-chain pro zkoumání hodnot obou generací …moreAbstract:
The aim of this dissertation is to reveal the results of empirical research on consumer behavior, more precisely, visual attention and behavioral patterns in online environment and compare the results between two generations (Generation Y and Generation Z). Empirical research was conducted by using eye tracking, complemented with in-depth laddering interviews based on the means-end chains model, in …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w7w7x/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Dr. Melika Husić- Mehmedović, Univ.-Doz. Mag. Dr. Claus Ebster, MBA, MSc
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRAJINA, Anida. \textit{Interpretace online spotřebitelského chování z perspektivy neurovědy o spotřebiteli - mezigenerační studie}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2018. Available from: https://theses.cz/id/mreg0i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationDoctoral programme / field:
Economy and Management (4-years) / Business Economy and Management
Theses on a related topic
-
Eye-tracking a jeho využití v marketingu
Kristína Macíková