Bc. Lenka Bínová

Bachelor's thesis

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá teorií a rozborem nákupní atmosféry a merchandisingu. Cílem je charakterizovat, analyzovat a také vyhodnotit tyto aspekty u dvou zvolených obchodních jednotek. Vybrány byly dvě drogerie a to drogerie DM Markt s.r.o. a Rossmann – drogerie a parfumerie. Obě se nacházejí v Pelhřimově. Ke sběru dat byly použity metody pozorování, dotazníkové šetření a strukturovaný rozhovor …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the theory and analysis of the shopping atmosphere and merchandising. The aim is to characterize, analyse and evaluate these aspects of two selected commercial units. The following commercial units were selected: DM Markt, s. r. o. - drugstore and Rossmann – drugstore and perfumery. Both are located in Pelhrimov. For the collection of data were used methods of observation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích