Petra Sojková

Bachelor's thesis

Kupní síla českého a slovenského spotřebitele

Consumer power of Czech and Slovak consumer
Abstract:
Od 1. 1. 1993 lze na mapě světa nalézt dva samostatné suverénní státy - Českou republiku a Slovenskou republiku. Oba státy pojí téměř 70 let společné historie. Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, zda český spotřebitel nebo slovenský spotřebitel má na svém trhu výhodnější postavení, může si za svůj příjem reálně dopřát více zboží i služeb, a proto má i vyšší životní standard. Strukturu práce …more
Abstract:
Since 1st January 1993 two independent sovereign states arose after the disintegration of the Czechoslovakia - the Czech Republic and the Slovak Republic. Both states are connected with almost 70 years of common history. The aim of this bachelor's thesis is to analyse if the Czech or Slovak consumer has more favourable market position, in other words can purchase larger amount of goods and services …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2014
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/59551