import random class Karta: def __init__(self, hodnota, barva): self.hodnota = hodnota self.barva = barva def ukazKartu(self): print("{0}{1}".format(self.hodnota, self.barva)) class Balicek: def __init__(self): self.karty = [] self.sestavBalicek() def sestavBalicek(self): barvy = ["♥","♦","♣","♠"] hodnoty = ["7","8","9","10","J", "Q", "K", "A"] for barva in barvy: for hodnota in hodnoty: self.karty.append(Karta(hodnota, barva)) def ukazBalicek(self): for karta in self.karty: karta.ukazKartu() def zamichejBalicek(self): random.shuffle(self.karty) def dejKartu(self): return self.karty.pop() class Hrac: def __init__(self, jmeno): self.jmeno = jmeno self.ruka = [] def vezmiKartu(self, balicek, pocet): for i in range(pocet): self.ruka.append(balicek.dejKartu()) def ukazRuku(self): print("Hráč", self.jmeno, "má v ruce:") for karta in self.ruka: karta.ukazKartu() #vytvoření instance třídy balíček a zamíchání balicek = Balicek() balicek.zamichejBalicek() #vytvoření instance třídy hráč, líznutí dvou karet a vypsání ruky hráče honza = Hrac("Honza") honza.vezmiKartu(balicek, 4) honza.ukazRuku()