Helena NOVOTNÁ

Master's thesis

Autorita začínajícího učitele a její rozvoj

The Beginning Teacher´s Authority and Its development
Abstract:
Teoretická část práce je rozdělena na tři větší témata: autorita, učitel, kázeň a nekázeň. První téma se obecně zabývá pojmem autority, definicí, členěním a autoritou v rodině a ve škole. Další celek je zaměřen na osobnost učitele, jeho autoritu a faktory, které ji ovlivňují. Poslední část je věnována pojmu kázeň, příčinám nekázně, prevenci a její diagnostice. Praktická část byla zrealizována výzkumem …more
Abstract:
The theory part is divided into three major topics: authority, a teacher, discipline and the lack of it.The first topic deals with the term authority in general its definition, classification, an authority in a family and at school. The next part focuses on the teacher's personality, their authority and factors that influence it. And the last part concentrates on the term discipline reasons for the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOVOTNÁ, Helena. Autorita začínajícího učitele a její rozvoj. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools