Riziko chybné identifikace ADHD v souvislosti s nadáním z pohledu učitelů – Bc. Petra Šimková
Bc. Petra Šimková
Master's thesis
Riziko chybné identifikace ADHD v souvislosti s nadáním z pohledu učitelů
The risk of the misdiagnosis of ADHD in connection with giftedness from the perspective of teachers
Abstract:
Práce se zabývá tématem chybné identifikace nadaných dětí. Konkrétně se zaměřuje na riziko záměny nadání a poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) populací současných i budoucích učitelů a možnými prediktory tohoto rozhodnutí. Sběr dat probíhal formou experimentu kombinovaného s dotazníkovým šetřením. Za tímto účelem byl na základě pilotní studie vytvořen medailonek popisující chování fiktivního …moreAbstract:
The thesis deals with the topic of misdiagnosis of gifted children. More precisely, it is focused on the risk of the commutation of giftedness and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) by population of current and future teachers, and on the possible predictors of this decision. The data were collected during an experiment combined with a questionnaire survey. For this purpose, a vignette …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cqkij/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Barbora Soukopová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.