Benedetto Marcello: Il Teatro alla Moda (1720) - rozbor traktátu – Mgr. Zuzana Veverková
Mgr. Zuzana Veverková
Bakalářská práce
Benedetto Marcello: Il Teatro alla Moda (1720) - rozbor traktátu
Benedetto Marcello: Il Teatro alla Moda (1720) - An Analysis of the Tractate
Anotace:
Cílem této bakalářské diplomové práce je rozbor traktátu Il Teatro alla Moda, který vyšel v Benátkách roku 1720. Autorem tohoto satirického pamfletu je italský skladatel, teoretik, právník a také spisovatel a básník Benedetto Marcello. Ve svém spise se zaměřil na všechny osoby, jejichž profese souvisí s divadelním operním provozem. V jednotlivých kapitolách tedy Marcello kritizuje, ironizuje, ale zároveň …víceAbstract:
The main goal of this Bachelor work is an analysis of the tractate Il Teatro alla Moda, which was published in Venice in 1720. Autor of this satiric pamphlet is an italian composer, theorist, lawyer and also writer and poet Benedetto Marcello. In his publication he had focused on each person whose profession was connected with theatral and opera operation. In each chapter Marcello is critical and ironical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 6. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rffhq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2008
- Vedoucí: doc. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a provozovací praxe staré hudby
Práce na příbuzné téma
-
Ciaccona d moll, BWV. 1004 Johanna Sebastiana Bacha z hlediska dobové provozovací praxe 17. a 18. století
Václav KOLEK -
Jan Dismas Zelenka: Il serpente di bronzo – vrcholně barokní dílo mimořádných kvalit
Gabriela Viktorová -
Johann George Tromlitz: Ausführlicher und gründlicher Unterricht die Flöte zu spielen. Překlad částí metodiky hry na barokní příčnou flétnu věnujících se podstatným ozdobám a jejich srovnání s jinými nástrojovými metodikami 18. století
Lucie Hagenhoferová -
Barokní violony
Jiří Milota -
La Fontegara Sylvestra Ganassiho: rozbor traktátu
Markéta Zikmundová