Adaptovaná próza a její využití ve výuce češtiny pro děti-cizince – Bc. Eliška Hondlová
Bc. Eliška Hondlová
Bakalářská práce
Adaptovaná próza a její využití ve výuce češtiny pro děti-cizince
Adapted prose and its application in teaching Czech to children-foreigners
Anotace:
Tato práce se věnuje adaptované próze a jejímu využití ve výuce češtiny pro děti-cizince. V teoretické části informujeme o požadavcích týkající se dovednosti čtení s porozuměním, mapujeme současný stav české adaptované četby a prezentujeme možné postupy práce s jazykem v adaptovaných textech. Praktická část dokumentuje vlastní postup při procesu adaptace a obsahuje výsledný text určený dětem-cizincům …víceAbstract:
The thesis deals with graded readers and their application in teaching Czech language to foreign children. In theoretical part, we inform about the requirements concerning the skill of reading comprehension, then we map the current state of Czech graded readers, which is followed by short linguistic analyses and possible procedures, which one might take in account while creating graded reades. The …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 7. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sjxy7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2020
- Vedoucí: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Český jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Development of a 3D mucosal tissue organoid as a model to study of chronic inflammation
Veronika Bosáková -
Development of a small open economy with labour market frictions in times of crisis : Non-stationary DSGE model of the Czech economy
Jakub Moučka -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of a digital service’s prototype for building a personal development trajectory of Master's degree graduates
Anastasia Kolmykova -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Teaching Vocabulary through Literature - Lexis in the Graded Reader
Iva Musilová -
Analysis of Edgar Allan Poe's Style of Writing in Graded Reader Publications
Eva Pinkrová -
Připravenost učitelů na základní škole na práci s žákem s odlišným mateřským jazykem
Miroslava Wetterová