Theses 

Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace – Přemysl Staroveský

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Zpět na vyhledávání

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management

Přemysl Staroveský

Doctoral thesis

Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace

Impact of Word-of-Mouth Marketing and Viral Marketing on Continuous and Discontinuous Technological Innovation

Abstract: Tato disertační práce shrnuje stávající matematické modely pro šíření diskontinuálních inovací a rozdíly mezi kontinuálními inovacemi. Popisuje a analyzuje, jaký je rozdíl mezi WOM a virálním marketingem. Hodnotí stávající matematické modely pro šíření informací pomocí virálního marketingu a analyzuje, proč úspěšný virální marketing představuje vzácný případ. Analyzuje, které marketingové zprávy se šíří virálně a líčí hlavní důvody proč je tomu tak.

Abstract: The thesis summarizes existing mathematical models for discontinuous innovation diffusion and differences vs. continuous innovation. It describes and analyzes what the difference between WOM marketing and viral is. It evaluates existing mathematical models for information spreading through viral marketing and analyze why successful viral marketing remains rare case. Analyze which marketing messages do spread virally and depict major reasons why.

Keywords: Virální, Inovace, Marketing, Word-of-mouth (WOM)

Keywords: Innovation, Marketing, Viral, Word-of-mouth (WOM)

Language used: Czech

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2010
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Vladimír Bárta, Mikuláš Pichanič

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36342


Go to top | Current date and time: 22/4/2019 16:31, Week 17 (odd)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz