Přemysl Staroveský

Doctoral thesis

Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace

Impact of Word-of-Mouth Marketing and Viral Marketing on Continuous and Discontinuous Technological Innovation
Abstract:
Tato disertační práce shrnuje stávající matematické modely pro šíření diskontinuálních inovací a rozdíly mezi kontinuálními inovacemi. Popisuje a analyzuje, jaký je rozdíl mezi WOM a virálním marketingem. Hodnotí stávající matematické modely pro šíření informací pomocí virálního marketingu a analyzuje, proč úspěšný virální marketing představuje vzácný případ. Analyzuje, které marketingové zprávy se …more
Abstract:
The thesis summarizes existing mathematical models for discontinuous innovation diffusion and differences vs. continuous innovation. It describes and analyzes what the difference between WOM marketing and viral is. It evaluates existing mathematical models for information spreading through viral marketing and analyze why successful viral marketing remains rare case. Analyze which marketing messages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 10. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2010
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Vladimír Bárta, Mikuláš Pichanič

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36342