Mgr. Michael Pelíšek
Master's thesis
Analýza strategického plánu podniku
The analysis of strategic plan of the company
Abstract:
Diplomové práce, která nese název „Analýza strategického plánu podniku“ se zabývá teorií a praxí strategického řízení podniku. V teoretické části je popsán obecný postup pro provádění strategické analýzy podniku a z něho vycházející tvorba strategického plánu. V praktické části je analyzován konkrétní nově vzniklý podnik, přičemž je provedena komplexní strategická analýza jeho okolí a současně jeho …moreAbstract:
This thesis whose title is “The analysis of strategic plan of the company” deals with the theory and practice of strategic management. The theoretical part describes a general methodology of the strategic analysis of an enterprise from which the optimal strategic plan is generated. In the practical part a real company is analyzed, according to the methodology mentioned in the theoretical part. Complex …moreKeywords
strategické řízení strategický plán obchodní strategie strategická analýza SWOT analýza Porterův model konkurenčního prostředí konkurenční výhoda strategická vize podniku strategický cíl strategic management strategic plan business strategy strategic analysis SWOT analysis Porter’s model of competitive environment competitive advantage strategic vision of enterprise strategic goal
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/de3ca/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2007
- Supervisor: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ing. Jan Žák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Evaluation of the Company's Competitiveness
Bibin Mathew -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Obchodní model internetové aplikace TOMIKUP
Martin Šebek -
Augmented Gravity Model of Trade: Empirical analysis of beer exports in EU countries
Miriam Brellíková -
Business model pro založení startupu rodinné firmy
Veronika Linhartová -
Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Jan Čapek