Nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost – Mgr. Renata Horáková
Mgr. Renata Horáková
Advanced ('rigorózní') thesis
Nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
The Gifted Pupils and their Language and Communicative Abilities
Abstract:
Práce je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných a jejich rozvoj v procesu inkluzivního vzdělávání v základních školách a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Pokouší se o analýzu problematiky vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v českém jazyce a literatuře a anglickém jazyce a o definování rozdílů …moreAbstract:
The gifted pupils and their language and communicative abilities This work is targeted at the issue of the gifted pupils in their development in a process of inclusive education in primary and secondary schools. We try to analyze the problem of education of gifted or highly gifted children in the second cycle of primary and the first cycle of secondary schools and to define the differences between …moreKeywords
Klíčová slova nadaní mimořádně nadaní studenti komunikace tvořivost rozvoj talentu vzdělávání nadaných nebo mimořádně nadaných dětí identifikace nadání IQ inteligence jazykové znalosti jazykové schopnosti talent typy škol Key words able or very able students communication creativity development of talent education of gifted or highly gifted children identification of giftedness influences on the children´s development intelligence linguistic knowledge school type learning verbal ability
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 10. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/at0wq/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2010
- Reader: doc. PaedDr. Bohumila Junková, CSc., doc. PhDr. Marie Zouharová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vzdělávání a soužití s nadaným dítětem - radost nebo problém?
Kateřina Stryková -
Rozvoj emoční inteligence mimořádně nadaných dětí
Jarmila Jánská -
Informační chování mimořádně nadaných dětí v pregramotném období
Mariana Šimíková -
Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Radka Prokopová -
Mnohočetná případová studie vlivu zavedení konceptu vzdělávání mimořádně nadaných dětí do výuky na malotřídní škole
Helena Fikarová -
Mimořádně nadané dítě v systému základního a středního školství
Ilona Brabencová