Bc. Petra Štrouchalová Blažková

Bachelor's thesis

Vliv referenčních skupin na spotřební chování

Influence of reference groups on the consumer’s behavior
Abstract:
Práce se zaměřuje na zjištění, zda a jak referenční skupiny ovlivňují spotřební chování jedince. Předkládá informace o primárních a sekundárních referenčních skupinách. Nabízí pohled na referenční skupiny využívané v marketingu. Nahlíží na ně v souvislosti s nákupním rozhodováním jedince a soustřeďuje se na příklady ovlivnění spotřebního chování. Shrnuje poznatky z psychologie, sociologie a marketingu …more
Abstract:
This work is focused on whether and how reference groups influence consumer behavior. It presents information about primary and secondary reference groups. Offers view of kinds of reference groups used in marketing. It looks at them in context of individual purchasing decisions while focused on examples of influencing consumer behavior. It summarizes findings from psychology, sociology and marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní