Vliv referenčních skupin na spotřební chování – Bc. Petra Štrouchalová Blažková
Bc. Petra Štrouchalová Blažková
Bachelor's thesis
Vliv referenčních skupin na spotřební chování
Influence of reference groups on the consumer’s behavior
Abstract:
Práce se zaměřuje na zjištění, zda a jak referenční skupiny ovlivňují spotřební chování jedince. Předkládá informace o primárních a sekundárních referenčních skupinách. Nabízí pohled na referenční skupiny využívané v marketingu. Nahlíží na ně v souvislosti s nákupním rozhodováním jedince a soustřeďuje se na příklady ovlivnění spotřebního chování. Shrnuje poznatky z psychologie, sociologie a marketingu …moreAbstract:
This work is focused on whether and how reference groups influence consumer behavior. It presents information about primary and secondary reference groups. Offers view of kinds of reference groups used in marketing. It looks at them in context of individual purchasing decisions while focused on examples of influencing consumer behavior. It summarizes findings from psychology, sociology and marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nhw9w/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Jiří Němec
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Factors driving consumer’s decision related to mobile phones
Hong Ngoc Dang -
Consumer's attitudes to herbal products in Ukraine
Yevhen Kutsenko -
Corporate Social Responsibility and its Impact on Purchasing Behavior
Lusine Grigoryan -
Influenceři jako referenční skupina a jejich vliv na spotřební chování
Lucie Želenská -
Vliv reklamy a referenční skupiny na spotřební chování dětí
Kamila Mrázková -
Vliv referenčních skupin na spotřební chování studentů gymnázií
Ondřej Vodsloň -
Foreign cultural features in advertisement and their impact on the major society consumers’ behavior
Laura Andresheva-Arginova -
Chování spotřebitele na konkrétním trhu
Markéta Parmová