Bc. Michaela Pelcová

Master's thesis

Persuasive Language in Job Advertising of Multinational Corporations

Persuasive Language in Job Advertising of Multinational Corporations
Abstract:
Cílem této práce je analýza sta pracovních inzerátů úspěšných nadnárodních korporací, publikovaných na Internetu, za účelem popsání lingvistických prvků, které přispívají k přesvědčovací funkci inzerce. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou poskytnuty informace týkající se cílů práce, metodologie, nadnárodních korporací, rozdílů mezi mluveným a psaným jazykem …more
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze a corpus of 100 job advertisements of successful multinational corporations published on the Internet in order to describe its persuasive language. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part provides theoretical background information concerning hypotheses, reserach objectives, methodology, multinational corporations, characteristics …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2014
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta