Etické aspekty v audiovizuální reklamě – Bc. Tamara Dobrovolskaya
Bc. Tamara Dobrovolskaya
Bachelor's thesis
Etické aspekty v audiovizuální reklamě
Ethical aspects in audiovisual advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce je věnována problematice etiky v oblasti marketingu. Stále více firem ve snaze oslovit své zákazníky kreativním způsobem porušuje etické normy a standardy. V práci jsou popsány základní pojmy týkající se tématu, druhy etiky, společensky odpovědný marketing a také zákony o reklamě a etický kodex v České republice a v Rusku. Zvláštní pozornost je věnována etice v reklamě výrobců …moreAbstract:
This thesis is devoted to the issue of ethics in marketing. More and more companies are trying to reach their customers by creative way and violate ethical norms and standards. The paper describes the basic concepts related to the topic, types of ethics, social responsible marketing, and advertising laws and code of ethics in the Czech Republic, and Russia. Special attention is paid to ethics in advertising …moreKeywords
Etika vztahový marketing společensky odpovědný marketing zákon o reklamě etický kodex profesní etika reklama alkoholických nápojů vnímání reklamy Ethics relationship marketing socially responsible marketing advertising law code of ethics professional ethics advertising of alcoholic beverages perception of advertising
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/sdti3/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 10. 2018
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: PhDr. Adolf Vodrážka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Společenská odpovědnost producentů alkoholických nápojů
Veronika Sobková -
Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis
Petra TOMANOVÁ -
Attitudes of Stakeholders and Consumers towards Ethical and Environmental Marketing
Daniya Dyussengulova -
Společenská odpovědnost firem a sociální marketing
Anna Okorokova -
Společensky zodpovědný marketing jako nový trend v marketingové komunikaci
Ondřej Uher -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel