Violoncello ve tvorbě albánských skladatelů – Mgr. Bledar Zajmi, Ph.D.
Mgr. Bledar Zajmi, Ph.D.
Disertační práce
Violoncello ve tvorbě albánských skladatelů
Cello in compositions by Albanian composers
Anotace:
Tato práce se zabývá skladbami pro violoncello od albánských skladatelů a zároveň představí přehled a vývoj hudby v Albánii. Mimo jiné se čtenář dozví o hudebním folkloru, školním systému, představitelích violoncellové hry i o nových směrech hudební tvorby albánských skladatelů, zvlášť pro nástroj violoncello. Tato studie prezentuje také kompoziční a interpretační rozbory těchto skladeb na základě …víceAbstract:
This paper work is focused on compositions for cello by Albanian composers and simultaneously it introduces the overview and development of music in Albania. Moreover, readers get closer to music folklore, school system, violoncello interpreters as well as new directions of production by Albanian composers, mainly concerning violoncello instrument. This final paper work represents the compositional …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 6. 2017
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/y2d4e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 9. 2017
- Vedoucí: prof. PhDr. Jindra Bártová
- Oponent: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc., prof. Václav Bernášek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/y2d4e/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Interpretace a teorie interpretace
Práce na příbuzné téma
-
Koncert pro violoncello a dechový orchestr Friedricha Guldy
Eva Cahlová -
České a zahraniční metodiky a školy hry na violoncello
Matěj Kovanda -
David Popper a jeho koncertantní skladby pro violoncello
Matěj Kovanda -
Petr Iljič Čajkovskij, Variace na rokokové téma pro violoncello a orchestr, historie vzniku, srovnání dvou verzí a různých interpretací v podání vybraných violoncellistů 20. a 21. století.
Nikita Ruzhavinskii -
Interpretační problematika Tria a moll pro klarinet, violoncello a klavír, op. 114 Johannese Brahmse
Matej Veselka -
J. S. Bach: Suity pro violoncello BWV 1007-1009, analýza a srovnání interpretací
Michal Karpíšek -
Kusy pro violoncello od Antonína Dvořáka
Iva Kalusová -
J. S. Bach - Suity pro sólové violoncello - rozbor interpretace
Lukáš Svoboda