Gender, Social Identity and Education in Thomas Hardy's Later Fiction – Bc. Aleš Kozel
Bc. Aleš Kozel
Diplomová práce
Gender, Social Identity and Education in Thomas Hardy's Later Fiction
Gender, Social Identity and Education in Thomas Hardy's Later Fiction
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou genderu, sociální identity a vzdělání v románech Thomase Hardyho - Tess z D´Urbervillů a Neblahý Juda. Hlavním cílem je zjistit vliv významného anglického myslitele – Johna Stuarta Milla. Vyjádřením myšlenek tohoto filozofa ve zmíněných románech, Thomas Hardy přispěl k tehdejší debatě o vzdělání a tím podpořil hlavní myšlenkové proudy pozitivním způsobem, přestože …víceAbstract:
The thesis deals with the notions of gender, social identity and education in the novels of Thomas Hardy - Tess of the D´Urbervilles and Jude the Obscure. The main aim is to explore the influence of one of the most prominent figures of nineteenth-century Britain - John Stuart Mill. It follows that by presenting Mill´s thought, Thomas Hardy made a contribution to a contemporary debate on education, …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q50bn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2016
- Vedoucí: Ph.D. Stephen Paul Hardy
- Oponent: Mgr. Martina Horáková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy