Bc. Aleš Kozel

Master's thesis

Gender, Social Identity and Education in Thomas Hardy's Later Fiction

Gender, Social Identity and Education in Thomas Hardy's Later Fiction
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou genderu, sociální identity a vzdělání v románech Thomase Hardyho - Tess z D´Urbervillů a Neblahý Juda. Hlavním cílem je zjistit vliv významného anglického myslitele – Johna Stuarta Milla. Vyjádřením myšlenek tohoto filozofa ve zmíněných románech, Thomas Hardy přispěl k tehdejší debatě o vzdělání a tím podpořil hlavní myšlenkové proudy pozitivním způsobem, přestože …more
Abstract:
The thesis deals with the notions of gender, social identity and education in the novels of Thomas Hardy - Tess of the D´Urbervilles and Jude the Obscure. The main aim is to explore the influence of one of the most prominent figures of nineteenth-century Britain - John Stuart Mill. It follows that by presenting Mill´s thought, Thomas Hardy made a contribution to a contemporary debate on education, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2016
  • Supervisor: Ph.D. Stephen Paul Hardy
  • Reader: Mgr. Martina Horáková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature