Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy – Bc. Miloš Chrást
Bc. Miloš Chrást
Master's thesis
Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy
Analysis of contribution of didactic supports for development of key competencies at pupils of practical school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rozborem sady speciálně připravených učebních opor, jejichž prostřednictvím je žákům praktické školy umožněno získávání a rozvíjení klíčových kompetencí.Abstract:
Thesis deals with analysis of set of specially prepared didactic supports, through which pupils of practical school are able to obtain and develop key competencies.Keywords
žák se speciálními vzdělávacími potřebami rámcové vzdělávací programy učební opory vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením klíčové kompetence kompetence k učení kompetence komunikativní kompetence k řešení problémů kompetence občanské kompetence pracovní kompetence sociální a personální pupil with special educational needs Framework Education Programmes didactic supports education of pupils with mild mental retardation key competencies learning competencies communication competencies problem-solving competencies civic competencies professional competencies social and personal competencies
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vzwb0/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2010
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHRÁST, Miloš. \textit{Analýza přínosu učebních opor pro rozvíjení klíčových kompetencí u žáků praktické školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/n01sis/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Upper Secondary School Teachers
Theses on a related topic
-
Využití muzikofiletických principů ve výuce žáků 1. stupně základních škol pro rozvoj kompetence sociální a personální
Juliana Synková -
Osamělost na prahu adolescence a její prediktory: neklid, emoce a sociální kompetence
Nicola Kociánová -
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Vztah sociálních kompetencí a duševního zdraví u dětí v rané adolescenci: role komunikace, empatie a asertivity
Markéta Krtičková -
Morální kompetence a sociální žádoucnost u příslušníků bezpečnostních a ozbrojených složek
Kristýna KUČEROVÁ -
Výtvarná tvorba v době dospívání - rozvoj sociální a personální kompetence na 2.stupni ZŠ
Hana Petrášová -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Teaching English to Learners with Special Educational Needs
Jitka MELCROVÁ