Chytrá síť perspektivou obchodních společností – Mgr. Jaroslav Panák
Mgr. Jaroslav Panák
Master's thesis
Chytrá síť perspektivou obchodních společností
Smart grids from the perspective of retailers
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli obchodních společností při implementaci chytrých sítí v rámci sociotechnické tranzice a přijímání disruptivních inovací. Prostřednictvím analýzy rozhovorů s manažery předních českých energetických firem zkoumá postoje těchto společností k příležitostem a rizikům, které chytrá síť přináší. Tyto postoje následně diskutuje s existující literaturou a komentáři Unie …moreAbstract:
This thesis focuses on the role of retail companies in implementing smart grids in the context of sociotechnical transition and the adoption of disruptive innovation. Through the analysis of interviews with managers of leading Czech energy companies, it explores the attitudes of these companies towards the opportunities and risks that the smart grid offers. It then discusses these attitudes with existing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dtu9z/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2023
- Supervisor: doc. Mgr. Jan Osička, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Tomáš Vlček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
International Relations and Energy Security / International Relations and Energy Security
Theses on a related topic
-
Multi-level marketing z etické perspektivy - etické problémy vybraných společností
Adriana OBOŇOVÁ -
Koncept víceúrovňového vládnutí v zahraniční politice Evropské unie a Kanady: komparativní perspektiva
Iva Šašinková -
Analysis of new retail business formats & Development Strategy Analysis of Yonghui Superstores new retail business
Xin Yao Lu -
Retail development 4.0
Yang Yang -
Customer perception of retail marketing strategies
Bishal Debbarma -
Fúze v travel retail
Daniela Rakušanová -
Portfolio Optimization for Retail Investor from China
Youzhen Wu -
Crisis to grow in retail
Renata Bairamova