Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets – Bc. Liudmila Fomenko
Bc. Liudmila Fomenko
Diplomová práce
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Anotace:
Skutečnost tématu je potvrzena okolností, že žijeme ve dnech globalizace. Je nutné pochopit, jak internacionalizace globálních společností od začátku souvisí s rozvojem sítě a role klíčové osoby, rozhodování, v procesu internacionalizace globálních společností. Je důležité pochopit motivaci, která pomáhá společnosti při rozhodování o internacionalizaci, bariéry, s nimiž se může střetnout, role předchozích …víceAbstract:
Actuality of theme is confirmed by a circumstance that we live in the days of globalization. It is necessary to understand how internationalization of global companies from the beginning is related to development of network and role of key person, a decision making, in the process of internationalization of global companies. It is important to understand motivation that helps a company to make decision …víceKeywords
Obchodní strategie životní prostředí vnitřní prostředí náklady konkurence konkurenceschopnost konkurenční prostředí globalizace zisk komodita management. Business strategy environment internal environment expenses competition competitiveness competition environment globalization profit commodity management.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/iur9r/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 8. 2020
- Vedoucí: Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.
- Oponent: Ing. Přemysl Písař, MBA
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Trends of Business Strategy Management in Business Practice
Malika Matyeva -
Trends of business strategy management in business practice
Leisan Safiullina -
Trends of Business Strategy Management in Business Practice
Guanchen Shao -
Impact of Aligning HR with Business Strategy
Jinge Wang -
Aligning HR Strategy to the Business Strategy in a Selected Company
Yulia Ostrenskaya -
Impact of aligning HR with business strategy
Qizhi Yuan -
Change Management of Business Strategy and Internationalization of Trading Company
Dominika Nekvindová -
The critical importance of the HR business partner: business partnering as a HR role
Shengzhi Qiu