Michal Kopřiva
Bachelor's thesis
Servery hromadného nakupování
Group buying servers
Abstract:
Práce analyzuje systém šíření slev pomocí serverů hromadného nakupování. Hromadné nakupování je vymezeno jako druh distribuce kuponů, které jsou jedním z druhů slev. Následná analýza na datech o prodejích a dotazníkovém šetření shrnuje, že limity, které charakterizují hromadné nakupování, nejsou výrobci příliš využívány. Dále ukazuje, že společenský aspekt prodeje je zásadní odlišností od ostatních …moreAbstract:
This paper analyses distribution of discounts by servers of group buying. Group buying is defined as form of distribution of coupons, which is one of forms of discounts. Analysis of data about past sales and data from questionnaire show that limits, which are characterizing element of group buying, aren't often set by sellers. Next this analysis show, that social aspect is major difference from other …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27424
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2011
- Supervisor: Miroslav Svoboda
- Reader: Petr Špecián
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27424
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Consumers' trends in online shopping
Kristina Shcherbakova -
Nakupování potravin přes internet v České republice
Sára MARVANOVÁ -
Online shopping preferences of young Chinese and Czech consumers
Jiacheng Yang -
Spokojenost spotřebitelů se službami přepravy při nákupu přes internet
Barbora ZETKOVÁ -
Právní otázky ochrany spotřebitele při nákupu přes internet
Hana Klofáčová -
The Role of eTrust in Online Shopping in the Czech Republic among University Students
Viktor Ustyanovič -
Factors that influence E-shopping in the Ghanaian grocery market.
Prince Larbi -
Slevové portály z pohledu podniku
Mária Okrucká