Jitka HŘEBENOVÁ

Bachelor's thesis

Pes jako výchovný prostředek v preprimárním vzdělávání

Dog like a educative expedient in the primary education
Abstract:
Tématem bakalářské práce je mateřská škola v přírodě. Práce popisuje možnosti výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku s asistencí psa, který zde plní úlohu výchovného prostředku. Práce je psaná formou projektu. Teoretická část se věnuje preprimárnímu vzdělávání, školám v přírodě, prožitkovému učení, rámcovému vzdělávacímu programu a environmentální výchově, psu jako výchovnému prostředku a canisterapii …more
Abstract:
Theme of the bachelor thesis is kindergarten in nature. The Work describes the possibilities of upbringing an education of children in pre-school age with the assistance of a dog, which in this situation fullfills the role of upbringing element. Thesis is written in a form of project. Theoretical part focuses on schools in nature, learning by experience, frameworked education programme and environmental …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HŘEBENOVÁ, Jitka. Pes jako výchovný prostředek v preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta