Teaching English to very young learners with the use of Total Physical Response method – Leona KNAUEROVÁ
Leona KNAUEROVÁ
Bachelor's thesis
Teaching English to very young learners with the use of Total Physical Response method
Teaching English to very young learners with the use of Total Physical Response method
Abstract:
This bachelor thesis has been concerned with teaching English to very young learners with the use of the Total Physical Response method. The theoretical part includes the description of method basic principles based on kinaesthetic learning, the link between receptive and productive skills in connection with the foreign language acquisition. Another subject of concern has been the topic of class management …moreAbstract:
Tato bakalářské práce se zabývá výukou anglického jazyka u předškolních dětí s využitím metody Total Physical Response. Teoretická část zahrnuje popis základních principů metody využívající kinestetické učení, souvislost mezi receptivními and produktivními řečovými dovednostmi v souvislosti s osvojováním cizího jazyka. Prostor je zde rovněž věnován class managementu. Praktická část se věnuje analyze …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2012
Accessible from:: 7. 6. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KNAUEROVÁ, Leona. \textit{Teaching English to very young learners with the use of Total Physical Response method}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/n36nkv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KNAUEROVÁ, Leona. Teaching English to very young learners with the use of Total Physical Response method. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.6.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 7. 6. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Motivace k četbě jako cestě ke zdokonalení receptivních a produktivních dovedností
Veronika NOVOTNÁ -
Pohybové a řečové dovednosti dětí předškolního věku
Veronika ŠMEHLÍKOVÁ -
Řečové dovednosti předškolních dětí - norma a realita
Lenka MATULOVÁ -
Připravenost dítěte k zahájení povinné školní docházky se zaměřením na vybrané řečové dovednosti
Nikol GOLLOVÁ -
Komunikační dovednosti dětí základní školy vyrůstajících ve vícejazyčném prostředí
Berenika Šenková -
Řečové dovednosti a správná výslovnost dětí v předškolním věku
Lucie Korubová