Mgr. Karolína Šmídová

Master's thesis

Artificial Intelligence in Pedagogical Practice

Artificial Intelligence in Pedagogical Practice
Abstract:
Tato práce zkoumá názory učitelů na používání umělé inteligence při plánování lekcí pomocí kvalitativního výzkumného přístupu. Práce se zabývá otázkami "Jaké nástroje AI učitelé používají?", "Proč používají nebo nepoužívají nástroje AI při plánování výuky?" a „Jak používají nástroje AI při plánování lekcí?“. Práce nabízí cenný vhled do názorů učitelů, pojednává o jejich významu v korelaci s praxí, …more
Abstract:
This thesis explores teacher beliefs regarding the use of AI in lesson planning by employing a qualitative research approach. The thesis addresses the questions "What AItools do teachers use?", "Why do they use or not use AI tools in lesson planning?" and "How do they use AI tools in lesson planning?". The thesis offers valuable insight into teachers' beliefs, discusses their importance in correlation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2024
  • Supervisor: Dr. phil. Thomas Rankin
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta