Artificial Intelligence in Pedagogical Practice – Mgr. Karolína Šmídová
Mgr. Karolína Šmídová
Master's thesis
Artificial Intelligence in Pedagogical Practice
Artificial Intelligence in Pedagogical Practice
Abstract:
Tato práce zkoumá názory učitelů na používání umělé inteligence při plánování lekcí pomocí kvalitativního výzkumného přístupu. Práce se zabývá otázkami "Jaké nástroje AI učitelé používají?", "Proč používají nebo nepoužívají nástroje AI při plánování výuky?" a „Jak používají nástroje AI při plánování lekcí?“. Práce nabízí cenný vhled do názorů učitelů, pojednává o jejich významu v korelaci s praxí, …moreAbstract:
This thesis explores teacher beliefs regarding the use of AI in lesson planning by employing a qualitative research approach. The thesis addresses the questions "What AItools do teachers use?", "Why do they use or not use AI tools in lesson planning?" and "How do they use AI tools in lesson planning?". The thesis offers valuable insight into teachers' beliefs, discusses their importance in correlation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qgwfo/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2024
- Supervisor: Dr. phil. Thomas Rankin
- Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Využití umělé inteligence na středních školách pohledem středoškolských učitelů
Lucie Navrátilová -
Vztah k používání umělé inteligence u budoucích učitelů prvního stupně základních škol.
Alena KANČIOVÁ -
Využití umělé inteligence pro efektivní výuku ruštiny: analýza a implementace
Pavlína Vrbová -
Umělá inteligence jako nástroj pro plánování hodin anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Daniel NECUDA -
Využití ChatGPT-4 pro detekci phishingu
Branko Perger -
Porovnání učebnic chemie v České republice a ve Velké Británii pomocí ChatGPT
Radek OPĚLA -
Business Planning in the AI Era: A Study of ChatGPT's Capabilities and Limitations
Martin Fiala -
Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension.
Tereza KUBÁNKOVÁ