Analýza přípravy dětí s pas na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení – Mgr. Petr Adamus, Ph.D.
Mgr. Petr Adamus, Ph.D.
Advanced ('rigorózní') thesis
Analýza přípravy dětí s pas na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení
Analysis of the Preparation of Children with Autistic Spectrum Disorder during Transition from Kindergarten to Elementary School with Emphasis on Structured Learning
Abstract:
Rigorózní práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je analyzovat speciálně pedagogickou intervenci u dětí s PAS v mateřské škole, základní škole a základní škole speciální se zaměřením na metodu strukturovaného učení, jako základu pro výchovně vzdělávací proces základního vzdělávání ve vzdělávacích zařízeních v Moravskoslezském kraji …moreAbstract:
The rigorous thesis deals with the topic of education and enlightenment of children /scholars with an autistic spectrum disorder. Its aim is to analyze the special pedagogical intervention applied to the children with the autistic spectrum disorder at kindergartens, elementary schools and at elementary schools with emphasis on structured learning method, as the ground of the educational and enlightenment …moreKeywords
Poruchy autistického spektra žák metoda strukturovaného učení výchovně vzdělávací proces integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí/žáků s PAS Autism Spectrum Disorders pupil structured learning method educational and enlightenment process integrative/inclusive education of children/scholars with the autistic spectrum disorder
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wz21w/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 4. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PaedDr. Petr Franiok, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADAMUS, Petr. \textit{Analýza přípravy dětí s pas na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení}. Online. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/n495ck/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Analýza prístupov k inkluzívnemu vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia z pohľadu učiteľov v Slovenskej republike
Alena Franková -
Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí
Petr Adamus -
Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí
Petr Adamus -
Zkušenosti rodičů a pedagogických pracovníků s využitím Dennyho metody pro dítě s PAS
Kateřina Štěpařová -
Analýza podmínek vzdělávání žáka s PAS a s komorbidními poruchami na 2. stupni běžné základní školy
Markéta Krčmářová -
Rozvoj sociálních a pracovních dovedností jedinců s PAS prostřednictvím videoprůvodce
Gabriela Pokorná -
RESEARCH ON THE CONSTRUCTION OF SUPPORTING SYSTEMS FOR INCLUDING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS IN PRESCHOOL CLASSROOMS
Yuntong PENG -
Aplikace strukturovaného učení a tvorba učebních pomůcek strukturovaného učení pro žáky s PAS ve speciální mateřské škole
Markéta TÁBORSKÁ