Mgr. Marek Chadima
Master's thesis
Školní řád v kontextu správního práva
School Rules in the Context of the Administrative Law
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se věnuje institutu školního řádu v kontextu správního práva. Jejím primárním záměrem je analyzovat charakter školního řádu jako formy realizace veřejné správy. Následně se práce zabývá právními zárukami ve vztahu ke školnímu řádu. Dále je věnován prostor analýze rozhodování ředitele o kázeňských opatřeních a opomenuty nezůstávají ani opravné prostředky proti tomuto rozhodování …moreAbstract:
The submitted thesis focuses on school rules in the context of the administrative law. Its primary goal is to analyze the character of the school rules as a form of realization of the public administration. Subsequently, the thesis focuses on the legal guarantees in the relation to school rules. Further, the thesis analyzes the decision-making process of the principal (headmaster), when deciding about …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dci4s/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2014
- Supervisor: doc. JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
- Reader: JUDr. Stanislav Kadečka, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Správní řízení v praxi ředitele základní školy.
Iva HÄUSLEROVÁ -
Správní řízení v základní škole
Romana HUMPLOVÁ -
Správní řízení v předškolním vzdělávání
Tereza MÜLLEROVÁ -
Postavení rodiče nezletilého žáka ve správním řízení podle školského zákona
Kateřina Pospíšilová -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová