The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks – Adéla FLOREOVÁ
Adéla FLOREOVÁ
Bachelor's thesis
The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks
The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks
Abstract:
This bachelor thesis is concerned with grammar presentation in chosen English textbooks for lower secondary schools. The thesis is composed of a theoretical and analytical part. The theoretical part intends to present the theory of textbooks, thus there are chapters devoted to the role of textbooks, the relationship between teachers and textbooks, additional materials to textbooks, and lastly, textbooks …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá prezentací a procvičováním gramatiky ve vybraných učebnicích angličtiny pro druhý stupeň základních škol. Práce se skládá z teoretické a analytické části. Záměrem teoretické části je představit teorii učebnic, proto jsou zde kapitoly věnované roli učebnic, vztahu učitelů k učebnicím, doplňkovým materiálům k učebnicím a v neposlední řadě učebnicím v moderním světě. Dále …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2022
- Supervisor: Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FLOREOVÁ, Adéla. The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
English Language with Focus on Education / 3-aj-cj
Theses on a related topic
-
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá -
English as Lingua Franca in English Textbooks
Gabriela Gogelová -
English Language Textbooks for Elementary Schools (in the Digital Environment)
Kristýna MACHÁLKOVÁ -
Probabilistic tool for word segmentation to grammar-based units
Josef Plch -
Difficulties of adults in learning English grammar
Jana Mikulová