The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks – Adéla FLOREOVÁ
Adéla FLOREOVÁ
Bakalářská práce
The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks
The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks
Abstract:
This bachelor thesis is concerned with grammar presentation in chosen English textbooks for lower secondary schools. The thesis is composed of a theoretical and analytical part. The theoretical part intends to present the theory of textbooks, thus there are chapters devoted to the role of textbooks, the relationship between teachers and textbooks, additional materials to textbooks, and lastly, textbooks …víceAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá prezentací a procvičováním gramatiky ve vybraných učebnicích angličtiny pro druhý stupeň základních škol. Práce se skládá z teoretické a analytické části. Záměrem teoretické části je představit teorii učebnic, proto jsou zde kapitoly věnované roli učebnic, vztahu učitelů k učebnicím, doplňkovým materiálům k učebnicím a v neposlední řadě učebnicím v moderním světě. Dále …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 6. 2022
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 8. 2022
- Vedoucí: Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
FLOREOVÁ, Adéla. The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk - Český jazyk (se zaměřením na vzdělávání, pro ZŠ)
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá -
English as Lingua Franca in English Textbooks
Gabriela Gogelová -
English Language Textbooks for Elementary Schools (in the Digital Environment)
Kristýna MACHÁLKOVÁ -
Probabilistic tool for word segmentation to grammar-based units
Josef Plch -
Audio-Visual Aids Aimed at Grammar Teaching in an EFL Classroom
Karin Horáková