Genderové rozdíly ve vnímání reklamy (vybrané problémy) – Lucie Satoriová
Lucie Satoriová
Master's thesis
Genderové rozdíly ve vnímání reklamy (vybrané problémy)
Gender differences in perceiving advertising (selected issues)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou genderových rozdílů ve vnímání reklamy, konkrétně reklamou se sexuálními motivy. Nejprve uvádím historický vývoj těchto reklam v USA a v České republice. Poté popisuji současné výzkumy, které se týkají účinnosti reklam se sexuálními motivy, měřením a zkušenostmi reklamních agentur. Vysvětlením neverbální komunikace na příkladech vykládám významy jednotlivých …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the gender differences that arise when perceiving advertising, specifically advertising with sexual content. First, I take a look at the history of this type of advertising in the USA and in the Czech Republic. I also describe current studies that focus on the effectiveness of advertising with sexual content, as well as the scale of those types of advertisements and the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69346
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2017
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69346
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Is the classic advertising era over?
Veronika Volodina -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Erotické a sexuální motivy v marketingové komunikaci
Dagmar Nosálová -
Využití motivů erotiky a sexu v propagaci na sociálních sítích
Quynh Anh VUONG