Patricie PROKŠOVÁ

Master's thesis

Edukační praxe hudební nauky na 1. stupni základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Na příkladu vybraných škol Moravskoslezského kraje.

Educational experience from music theory for the first school with extended music education. On the example of schools selected from Moravian-Silesian Region.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá současnou podobou výuky hudební nauky v hudebních třídách nižšího stupně základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy, a to na příkladu vybraných škol Moravskoslezského kraje. První, teoretická část objasňuje ústřední pojem hudební nauka a zabývá se problematikou její správné výuky. Práce se dále podrobněji zaměřuje na pojetí výuky hudební nauky na nižším stupni základní …more
Abstract:
This diploma thesis concerns the current form of teaching music theory within classes with extended music education at lower grades of primary schools at selected schools in the Moravian-Silesian Region. The first, theoretical part of the thesis explains the term music theory and examines the ways of teaching it appropriately. The thesis describes in details the method of teaching music theory at lower …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2016
Accessible from:: 29. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2016
  • Supervisor: PhDr. David Kozel, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROKŠOVÁ, Patricie. Edukační praxe hudební nauky na 1. stupni základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Na příkladu vybraných škol Moravskoslezského kraje.. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.3.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 3. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta