Bc. Marek Mauder
Master's thesis
Zobrazování terénů pomocí GPU
Terrain Rendering Using GPU
Abstract:
Práce navrhuje a implementuje metodu pro zobrazování terénů založenou na Geomipmappingu a rozšířeném o zpracování rozsáhlých terénů. Implementace používá rozhraní OpenGL a jazyk GLSL. Součástí práce je testování výkonu na různých konfiguracích PC.Abstract:
This thesis introduces and implements a terrain rendering method based on Geomipmapping extended with support for large terrains. Implementation is based around OpenGL API and GLSL language. Performance tests on various PC setups are included.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v7glb/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 7. 2008
- Supervisor: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
- Reader: Mgr. Petr Medek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Optimalizace přípravy rostlinných chromozomů pro zobrazování v SEM s vysokým rozlišením
Pavlína Kurková -
Zobrazování rozsáhlých terénů
Marek Mauder -
Implementace algoritmu pro zobrazování terénu s pomocí WebGL
Jan Kaláb -
Zobrazování terénu a vodní hladiny v počítačové hře
Marek Kopecký -
Rozšířená realita na iOS - zobrazování prvků z mapy v terénu
Adam Bezák -
Rozšířená realita na Android - zobrazování prvků z mapy v terénu
Timotej Halás -
Editor terénu s využitím frameworku XNA
Martin Vlček -
Zobrazování rozsáhlých terénů
Marek Mauder