Srovnávací reklama a rozbor praktického příkladu – Mgr. Veronika Janáková
Mgr. Veronika Janáková
Bachelor's thesis
Srovnávací reklama a rozbor praktického příkladu
Comparative Advertising and Analysis of Practical Case
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analýza konkrétních příkladů srovnávací reklamy, s nimiž měl český a slovenský spotřebitel možnost se v posledních měsících setkat. Cílem práce je zjistit, zda uvedené případy splňují podmínky přípustnosti dle aktuálně platné a účinné právní úpravy České republiky a Slovenské republiky a zda se nejedná o nekalosoutěžní jednání ze strany soutěžitelů. Práce dále reviduje …moreAbstract:
The subject of this bachelor thesis is an analysis of concrete examples of comparative advertising which were presented to the Czech and Slovak consumer in the previous months. The aim of this thesis is to find out if these cases fulfil the conditions of availability according to currently valid and effective law regulation in the Czech republic and Slovak republic and if these cases are not example …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mzwcz/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Monika Příkazská, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Legal Specializations / Commercial Law Studies
Theses on a related topic
-
Influence of development institutions upon economy of the Republic of Kazakhstan (On the example of NWF "Samruk-Kazyna")
Zhan Kaipbay -
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
Reakce spotřebitele na srovnávací reklamu
Tomáš Svoboda -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Srovnávací reklama
Filip Svoboda -
Srovnání právní úpravy klamavé a srovnávací reklamy v ČR a na Slovensku
Jan Vrabec -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary