David DOČEKAL
Bachelor's thesis
Uživatelsky nenáročný Problem Management Tool
User modest Problem Management Tool
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je vytvoření aplikace pro evidenci problémů v IT prostředí. Aplikace eviduje organizace, IT systémy, lidské zdroje a jejich strukturu. Problém je reprezentován záznamem zvaným tiket, který obsahuje veškerou historii problému a jeho řešení. Optimalizované vyhledávání v tiketech usnadňuje řešení opakujících se problémů, tvorbu statistik a obecný přehled o stavu infrastruktury …moreAbstract:
Goal of the project is to create a software tool for IT problem management. The tool keeps a structured records of organizations, IT systems and people. Problem is represented by a record called ticket. Ticket contains complete history of a problem and its resolution. Optimized search in tickets helps with solving reoccurring problems, statistics and general view of the infrastructure condition.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012
Accessible from:: 22. 5. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Outrata, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DOČEKAL, David. Uživatelsky nenáročný Problem Management Tool. Olomouc, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 22.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 22. 5. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Computer Science / Applied Computer Science