Analýza marketingové komunikace řetězců rychlého občerstvení na sociálních sítích – Vojtěch Bařinka
Vojtěch Bařinka
Bachelor's thesis
Analýza marketingové komunikace řetězců rychlého občerstvení na sociálních sítích
Analysing the Social Media Marketing Communication of Fast Food Chains
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, který řetězec rychlého občerstvení na českém trhu má nejúčinnější komunikaci na svých sociálních sítích. Aplikačně-ověřovací část práce je rozdělena na sběr dat a vyhodnocení, obsahovou analýzu a dotazníkové šetření. Sběr dat probíhal týdně po dobu 8 týdnu na Facebooku, Instagramu a YouTube a sledovány byly řetězce McDonald’s, Kentucky Fried Chicken, Burger King …moreAbstract:
Aim of this bachelor thesis is to find out which fast food chain on Czech market uses the most effective social network communication. The part which deals with application and confirmation is divided into three segments: data collection and analysis, content analysis, and questionnaire survey. Data of four fast food chains - McDonald’s, Kentucky Fried Chicken, Burger King and Subway have been collected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/135869
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: Vojtěch Klézl
- Reader: Pavlína Kozáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAŘINKA, Vojtěch. \textit{Analýza marketingové komunikace řetězců rychlého občerstvení na sociálních sítích}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2019. Available from: https://theses.cz/id/na35rb/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
The Comparison of development in usage of Anglicisms in Slovak and Chinese Internet communication on social networks
Ivana Polaková -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová -
Internal communication on Social Networks in international companies: Focus on community learning & development
Zuzana Petrovková -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
HR marketing communication with focus on digital recruitment (role of social platforms in recruiting)
Tatia Tchkonia -
Analýza komunikace České televize a BBC na online sociálních sítích
Adéla Válková -
Reklamní komunikace na sociálních sítích se zaměřením na vliv influencerů
Tereza Šlapáková -
Komunikace značky na sociálních sítích
Jan Lesňák