Bc. Lenka Schrepfferová
Master's thesis
Rozbor image značky Česká republika
Analysis of Brand Image of the Czech Republic
Abstract:
Tématem diplomové práce je Rozbor image značky Česká republika. První část práce je zaměřena na teoretická východiska. Vymezeny jsou všechny základní pojmy a popsán je vztah národní identity, národní značky a národního image. Důraz je kladen na výklad pojmu nation branding a podrobnou charakteristiku nástrojů řízení národní značky. V aplikační části práce jsou analyzovány jednotlivé prky značky a jejich …moreAbstract:
The topic of this diploma thesis is the analysis of the image of the Czech Republic brand. The first part is focused on the theoretical basis. All the basic terms are described and the relation between national identity, national brand and national image is described. Emphasis is put on the explanation of the term national branding and the thorough characteristics of the tools of the national brand …moreKeywords
Národní identita značka prvky značky image národní značka přeměna značky veřejná diplomacie mezinárodní obchod cestovní ruch vláda kultura a kulturní dědictví investice a imigrace. National identity brand elements of the brand nation brand rebranding public diplomacy international trade tourism industry governance culture and heritage investment and immigration.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wcsel/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Alena Pilná
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Prameny evropského práva a dopady jednotného trhu EU
Michael Chyba -
Fish and Fish Farming as a Part of Czech National Identity
Tereza Korejtková -
The Failure of Canadian Nationalism: Interpretting Canadian National Identity through a Modified Lens of Imagined Communities
Jan Ivanov -
Kultura spotřeby a utváření národní identity ve vztahu českých spotřebitelů k přetransformovaným značkám po roce 1989
Zlata Bauerová -
Marketing a zprostředkování umění v kontextu muzea a galerie v ČR /Analýza současné situace a návrh optimalizace na případové studii
Eva Marlene HODEK -
Identifikace a využití kulturního a přírodního dědictví v rozvoji lokalit a regionů.
Pavla ŠAFRÁNOVÁ -
Tradiční lidová řemesla Valašska se zaměřením na zpracování dřeva a kovu, jejich minulost a využití v dnešní době
Brožová Brožová -
Úloha muzeí v péči o kulturní dědictví v České republice - "Péče o kulturní dědictví a jeho zpřístupnění osobám s omezenou schopností pohybu a orientace v Muzeu jižního Plzeňska v Blovicích, p. o."
Monika VILINGROVÁ KALNÁ