Obchodní jednání v Asii aneb vliv kulturních odlišností – Thanh Van Phan
Thanh Van Phan
Bachelor's thesis
Obchodní jednání v Asii aneb vliv kulturních odlišností
Influence of Culture Differences on Business Negotiation in Asia
Abstract:
Cílem bakalářské práce je charakterizovat čínskou etiketu při obchodním jednáním a kulturní odlišnosti různých kultur. Záměrem je vyzdvihnout převážně ty oblasti, které se nejvíce liší od západní (americké a evropské) etikety. Součástí práce je také popis a rozbor různých procesů, které se vyskytují během mezinárodního obchodu. Práce je malým návodem pro obchodníky, kteří v Číně chtějí uzavřít kontrakt …moreAbstract:
The aim of bachelor’s thesis is to describe Chinese etiquette during the business negotiation and culture differences, focusing mainly on areas different from the Western (American and European) style. Some of the processes of international business are also mentioned in the thesis. This should be a guide for all businessmen, who are going to close a deal or make a new business relationship.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. František Janatka, CSc.
- Reader: Dušan Kalášek, PhDr. Mgr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Global business and management
Theses on a related topic
-
Cryptocurrency and International Business
Anastasia Goncharuk -
Global Networking of the International Business
Javid Aliyev -
Global Networking of the International Business
Aliya Turarova -
Global Networking of the International Business
Elena Lyubchich -
New Trends of Business Management in International Environment
Yutong Lei -
Corruption in firms: causes and consequences of corruption in international business
Ekaterina Simianidi -
Global Networking of the International Business
Darya Verteletskaya -
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová