Bc. Barbora Botheová
Master's thesis
Focus Group v marketingovém výzkumu
Focus Group in Marketing Research
Abstract:
Diplomová práce se věnuje skupinovým rozhovorům v kvalitativním výzkumu. Popisuje kroky marketingového výzkumu. Rozlišuje kvantitativní a kvalitativní přístup. Poukazuje na metody sběru dat. Z jednotlivých metod se věnuje podrobně skupinovým diskusím. Aplikuje skupinový rozhovor v praxi. Zaměřuje se na interní záležitosti obchodního řetězce Kaufland formou rozhovoru se zaměstnanci. Zároveň zkoumá pohled …moreAbstract:
This thesis deals with group interviews in qualitative research. It describes the steps of marketing research. This work also distinguishes between quantitative and qualitative approach and refers to the methods of data collection. It descibes in details group discussions. This diploma thesis applies a group interview in practice. It focuses on internal matters of the retail chain Kaufland by the interviews …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yiq02/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Projektivní techniky v marketingovém výzkumu
Helena Leszczynska -
Projektivní techniky v marketingovém výzkumu
Tomáš Saladiak -
Projektivní techniky v marketingové komunikaci
Kateřina Borovičková -
Projektivní metody v praxi poradenského psychoga
Markéta Prokešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Analýza metódy psychologického profilovania so zameraním na techniky, postup a využitie metódy počas vyšetrovania trestných činov na Slovensku
Zuzana Vaverková -
Použití marketingového výzkumu vybrané firmy v některých speciálních oblastech (výzkum celkové tržní situace, výzkum vnímání okolí firmy, produktu, ceny, distribuce, propagace, preference vlastností výrobků, apod.)
Lucie Chrástecká -
Marketingový výzkum v oblasti softwarových licencí na B2B trhu
Ondřej Čarný