Didaktické využití strukturalistické interpretace textu v povídkové tvorbě K. V. Raise – Bc. Anna Kovalská
Bc. Anna Kovalská
Bakalářská práce
Didaktické využití strukturalistické interpretace textu v povídkové tvorbě K. V. Raise
Didactic use of structuralist interpretation of text in Rais’s short stories
Anotace:
Bakalářská práce si klade za cíl ukázat, jak lze v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy aktivně pracovat s textem K. V. Raise, a to na základě principů kritického myšlení a strukturalismu. Předložená práce obsahuje část teoretickou, kterou tvoří nástin Rastierovy interpretační sémantiky, podloží didaktiky literární výchovy a metody kritického myšlení. Praktickou částí …víceAbstract:
This BA thesis wants to show how to actively work with the text by K. V. Rais during lessons of Czech language and literature in lower secondary education with the use of critical thinking and structuralism. The work presented includes a theoretical part, which consists of outline of the Rais interpretative semantics, shows didactics of literary education and methods of critical thinking. The practical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i21z7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2020
- Vedoucí: Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Průvodce dostupnosti elektronických knih prostřednictvím knihoven pro uživatelskou skupinu učitelů a žáků předmětu český jazyk a literatura
Veronika Maniecká -
Rozdíly mezi anglickým a českým vokalickým systémem a jejich popis v pracích Skaličkové a Pačesové
Leona Vařílková -
Projektové vyučování ve 4. ročnících na ZŠ v Praze a v malotřídní škole se zaměřením na matematiku, český jazyk a člověk a jeho svět
Anna KAVUROVÁ -
Aktuální témata v literatuře pro děti a mládež na příkladu děl Muffin a čaj a Koláčky a spiklenci
Klára ZŮBKOVÁ -
Využití mýtů v českém jazyce a literatuře na středních školách a porovnání s jejich využitím v českém jazyce a literatuře na základních školách
Anna Štěrbová -
Český a ruský znakový jazyk v lingvistickém a kulturním kontextu
Ludmila Rakovská -
Napětí mezi poetikou biedermeieru a ideálního realismu. Komparace románu Der Nachsommer A. Stiftera a Západu K. V. Raise
Lenka Máčalová -
Motivy a symboly ve středověkých a barokních písních s mariánskou tematikou. (A s čela se jí svezly na klekátko oříškové vlásky.)
Anežka Horáková